nytt kapitel..

Hmm.... Nu har jag gått runt här hemma i en timme ungefär och funderat och funderat... Är nog dags att sälja lägenheten och starta ett nytt kapitel.. Släppa det som har varit min tillflycktsort och trygghet i 10 år.. Måste erkänna att det är med blandade känslor jag kommit fram till detta beslut.. Ser verkligen fram emot att börja ett liv med mannen med samtidigt känns det riktigt ledsamt och jobbigt att göra mig av med lyan.. Fånigt att känna så inför en lägenhet men det har som sagt varit min trygghet i 10 år.. Tänker på allt kul som hänt innanför dessa väggar, alla roliga fester.. Som den gången jag söp omkull klockan halv nio en helg.. Försökte sitta på tvättkorgen i plast som givetvis inte höll, ramlade ner i badkaret  med en smäll för att sedan släpa mig till soffan och ligga där och spotta på mattan under bordet.. Men det har även hänt massa tråkigt här som sitter bokstavligen kvar i väggarna.. Hack och repor på väggarna visar att det gått hett till här i bland.. Vet inte hur många gånger jag sprungit hem hit med katten innanför jackan och kännt en obeskrivlig lättnad när jag väl kommit hit och stängt MIN dörr... Ja ja det va då... Ska på ett sätt bli skönt att lämna allt det bakom mig.. Inget jag tänker på i vanliga fall men ibland kommer tankarna över mig.... som nu..:-)

Ska i alla fall bli underbart att flytta ihop med mannen "på riktigt".. Även fast jag knappt kommer se han dom veckor han jobbar natt så delar vi säng även fast vi inte sover där samtidigt:-) Han kommer väl göra som nu, komma och krypa ner under mitt täcke och va iskall, tur man sover i pjamas:-) Ska även bli skönt att hans dotter får ett eget rum.. Håller på att bli galen som det är nu..  Tur att min ömma moder fick fingrana ur röven och flyttade till sin två meters man så jag kan ta hennes möbler:-) Ska ha hennes soffa, soffbord, vitrinskåp, säng och ett skrivbord.. Blir nog himla bra.. Får ju dessutom nya tapeter i nästan hela lägenheten och ny kyl/frys och spis.. Mannen den stackarn fick inte va med och välja tepeter me jag fick mandat att välja själv.. Men han godkännde dom när han väl såg dom:-)

Nu är det dags att krypa ner i sängen och kolla på Law and order.... Som vanligt lär jag inte få se slutet, somnar alltid och får aldrig se vem mördaren är......

                                 //E

Kommentarer
Postat av: Mannen

Ja nog är du fånig allt :-)ska bli underbart att bli sambo med dej . . . .älskar dej gumman

2009-01-14 @ 10:47:46
Postat av: Ullis

Lilla gumman!!!

Jag förstår dig... Många minnen.. Både bra och dåliga...

men det är dags nu... KLIV VIDARE!!!!

Håller me mannen... Du är fånig.. hihi....

Jag önskar er all lycka me att bli sambos..et kommer bli skitbra!

Men bara om ja får va me å sjunga på era fester..

hihi.....



Kram Ullis

2009-01-15 @ 15:07:05
URL: http://ullisb.blogg.se/
Postat av: anna

Det kommer att bli jätte bra... =)dax att gå vidare med mannen i dit liv... =) o vi kan vinka o skrika till varandra på våra balkonger... hehehe...

2009-01-15 @ 20:38:53
Postat av: Anna

Dax att skriva nå nytt va???

2009-01-28 @ 20:15:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0